تبليغاتX

پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا - مصرف سوسيس واقعا براي سلامتي خطرناک است

 

کد خبر: 1123498 زمان مخابره: 29/2/1389 - 12:15:29
مصرف سوسيس واقعا براي سلامتي خطرناک است
تهران- دانشمندان مي گويند مصرف گوشت فرآوري شده مانند سوسيس خطر ابتلا به بيمار قلبي را افزايش مي دهد، در حالي که مصرف گوشت قرمز تا اين حد مضر نيست.
به گزارش بي بي سي، محققان دانشگاه هاروارد با مطالعه تحقيقات انجام شده بر روي بيش از يک ميليون نفر دريافتند مصرف تنها 50 گرم گوشت فرآوري شده در روز، نيز خطر ابتلا به ديابت را افزايش مي دهد.
اين محققان تاکيد دارند مصرف حتي دو برابر اين ميزان گوشت غيرفرآوري شده مانند گوشت گاو و گوسفند چنين خطري را در بر ندارد.
اين يافته برخلاف اين حقيقت است که گوشت فرآوري شده و غيرفرآوري محتواي چربي مشابه دارند.
محققان بر اين باورند اگرچه گوشت فرآوري شده و غير فرآوري شده مقادير مشابه کلسترول و چربي اشباع شده دارند، اما تفاوت آنها در ميزان نمک و مواد افزودني است که به گوشت فرآوري شده اضافه مي شود.
نتايج اين تحقيقات در نشريه جريان خون منتشر شده است.
نمک مي تواند فشار خون را که يک عامل اصلي در بروز بيماري قلبي است در برخي افراد بالا ببرد.
در آزمايش هاي انجام شده بر روي حيوانات مشخص شد، ماده نگهدارنده نيترات نيز مي تواند موجب تصلب شرايين و کاهش تحمل گلوکز شده و در نتيجه به بروز بيماري هاي قلبي و ديابت منجر شود
+ نوشته شده توسط شفا 89/03/01- |
عناوین آخرین مطالب ارسالی پایگاه شفا
:: در همه احوال خویشتن یاری رسان دیگران باشید
:: صفر عاشقی
:: صفر عاشقی
:: صفر عاشقی
:: ورزش‌هایی برای درد كف پا و پاشنه
:: بخور گرم یا بخور سرد؟
:: رشته پرستاري طب سنتي و تغذيه سنتي راه اندازي مي شود
:: روزانه 378 قلب از طپش می‌ایستد
:: صفر عاشقی
:: داروهای گیاهی خروج از انزوا
:: مصرف فيبرهاي خوراكي به كاهش كلسترول خون كمك مي كند
:: احتمال رشد 9 درصدی تعرفه های پزشکی سال 91
:: ابهام در سلامت غذاهای آماده به مصرف موجود در بازار
:: اصلی ترین استراتژی وزارت بهداشت برنامه پزشک خانواده است
:: مجتمع بيمارستاني امام خميني نماد درمان در کشور است

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا می باشد

کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

E-MAIL:irshafa@yahoo.com