تهران- يک مطالعه که به تازگي انجام شده نشان مي دهد که نوشيدن يک فنجان چاي سبز در روز مي تواند نياز انسان به دندانپزشک را برطرف سازد. |
به گزارش روز چهار شنبه ايرنا و به نقل از پايگاه اينترنتي Thaindian News، چاي سبز حاوي مولکول هاي ضد ميکروبي به نام "catechins" هستند که سلامت دندان را تقويت مي کنند.
"آلفردو مورابيا" از دانشگاه "کلمبيا" در نيويورک، گفت: چاي سبز اثرات باکتريسيدالي دارد که تنها درصورتيکه بدون شکر مصرف شود براي دندان ها مفيد خواهد بود.
وي افزود: نوشيدن قهوه شيرين نيز حقيقتا مضر است.
مورابيا خاطر نشان کرد: نوشيدن قهوه تلخ مسئله اي ندارد اما نوشيدن قهوه شيرين باعث از دست دادن دندان ها مي شود.
در اين مطالعه جديد "ياسوشي کوياما" از دانشکده پزشکي دانشگاه "توهوکو" در ژاپن و همکارانش ، بيش از 25 هزار مرد و زن ژاپني 40 تا 64 ساله را مورد بررسي قرار دادند.
آنها دريافتند: احتمال داشتن دندان هايي کمتر از 20 عدد در مرداني که دست کم يک فنجان چاي سبز در روز مي نوشيدند نسبت به آنهاييکه چاي سبز مصرف نمي کردند، کمتر از 19 درصد و در زنان کمتر از 13 درصد بود.
"آلفردو مورابيا" از دانشگاه "کلمبيا" در نيويورک، گفت: چاي سبز اثرات باکتريسيدالي دارد که تنها درصورتيکه بدون شکر مصرف شود براي دندان ها مفيد خواهد بود.
وي افزود: نوشيدن قهوه شيرين نيز حقيقتا مضر است.
مورابيا خاطر نشان کرد: نوشيدن قهوه تلخ مسئله اي ندارد اما نوشيدن قهوه شيرين باعث از دست دادن دندان ها مي شود.
در اين مطالعه جديد "ياسوشي کوياما" از دانشکده پزشکي دانشگاه "توهوکو" در ژاپن و همکارانش ، بيش از 25 هزار مرد و زن ژاپني 40 تا 64 ساله را مورد بررسي قرار دادند.
آنها دريافتند: احتمال داشتن دندان هايي کمتر از 20 عدد در مرداني که دست کم يک فنجان چاي سبز در روز مي نوشيدند نسبت به آنهاييکه چاي سبز مصرف نمي کردند، کمتر از 19 درصد و در زنان کمتر از 13 درصد بود.
+ نوشته شده توسط شفا 89/02/04-
|




