تهران- يک تحقيق که به تازگي انجام شده نشان مي دهد که نوشيدن قهوه خطر ابتلا به ديابت را کاهش مي دهد، اما براي بهره بردن از اين فايده لازم است قهوه را همراه با ناهار صرف کرد. |
به گزارش روز دوشنبه ايرنا و به نقل از رويترز هلث، اين مطالعه که بر روي حدود 70 هزار زن انجام شد، نشان مي دهد، خطر ابتلا به ديابت نوع دوم در افرادي که همراه با ناهار دستکم يک فنجان قهوه مي نوشند نسبت به کساني که قهوه نمي نوشند، يک سوم کمتر است.
اين موضوع در مورد قهوه هاي بدون کافئين و کافئين دار و نيز با شکر و بدون شکر صادق است، اما ديده شد که نوشيدن قهوه در هر زمان ديگري در طول روز تاثيري در کاهش خطر ابتلا به ديابت ندارد.
دکتر "دانيلا سارتوريلي" از دانشگاه "سائوپولو" در برزيل و همکارانش در مجله آمريکايي Clinical Nutrition، نوشتند: يافته هاي ما به طور نيرومندي نشان مي دهد که تنها صرف قهوه با ناهار مي تواند خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد.
بيش از ده ها مطالعه نوشيدن قهوه را با پايين تر آوردن خطر ابتلا به ديابت نوع دو که ارتباط نزديکي با چاقي دارد، ربط داده اند.
با اين حال سازوکاري که در اين ارتباط نقش دارد مشخص نشده است.
تاکنون هيچ مطالعه اي به بررسي اين موضوع نپرداخته که آيا زمان صرف قهوه نيز در اين ميان اهميت دارد يا خير.
براي بررسي اين موضوع محققان 69 هزار و 532 زن فرانسوي را که در يک مطالعه بزرگ تغذيه در اروپا شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.
اين افراد 41 تا 72 سال داشتند و بطور متوسط به مدت 11 سال تحت نظر بودند.
محققان دريافتند که تنها صرف قهوه هنگام ناهار خطر ابتلا به ديابت نوع دو را کاهش مي دهد. زناني که هر روز بيش از يک فنجان قهوه با ناهار خود مي نوشيدند خطر ابتلا به ديابت در آنها 33 درصد کمتر بود.
در اين مطالعه تاثير نوشيدن قهوه با ناهار تنها در مورد قهوه سياه ديده شد و در مورد قهوه با شير مشاهده نشد.
اين مطالعه در شماره 10 فوريه 2010 نشريه اينترنتي American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.
اين موضوع در مورد قهوه هاي بدون کافئين و کافئين دار و نيز با شکر و بدون شکر صادق است، اما ديده شد که نوشيدن قهوه در هر زمان ديگري در طول روز تاثيري در کاهش خطر ابتلا به ديابت ندارد.
دکتر "دانيلا سارتوريلي" از دانشگاه "سائوپولو" در برزيل و همکارانش در مجله آمريکايي Clinical Nutrition، نوشتند: يافته هاي ما به طور نيرومندي نشان مي دهد که تنها صرف قهوه با ناهار مي تواند خطر ابتلا به ديابت را کاهش دهد.
بيش از ده ها مطالعه نوشيدن قهوه را با پايين تر آوردن خطر ابتلا به ديابت نوع دو که ارتباط نزديکي با چاقي دارد، ربط داده اند.
با اين حال سازوکاري که در اين ارتباط نقش دارد مشخص نشده است.
تاکنون هيچ مطالعه اي به بررسي اين موضوع نپرداخته که آيا زمان صرف قهوه نيز در اين ميان اهميت دارد يا خير.
براي بررسي اين موضوع محققان 69 هزار و 532 زن فرانسوي را که در يک مطالعه بزرگ تغذيه در اروپا شرکت کرده بودند، مورد مطالعه قرار دادند.
اين افراد 41 تا 72 سال داشتند و بطور متوسط به مدت 11 سال تحت نظر بودند.
محققان دريافتند که تنها صرف قهوه هنگام ناهار خطر ابتلا به ديابت نوع دو را کاهش مي دهد. زناني که هر روز بيش از يک فنجان قهوه با ناهار خود مي نوشيدند خطر ابتلا به ديابت در آنها 33 درصد کمتر بود.
در اين مطالعه تاثير نوشيدن قهوه با ناهار تنها در مورد قهوه سياه ديده شد و در مورد قهوه با شير مشاهده نشد.
اين مطالعه در شماره 10 فوريه 2010 نشريه اينترنتي American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.
+ نوشته شده توسط شفا 88/12/18-
|




