تهران- يک مطالعه که به تازگي انجام شده، نشان مي دهد، مصرف مقدار زياد چربي به ويژه انواع چربي هاي موجود در شيريني ها، خطر ابتلا به سکته مغزي را در زنان بالاي 50 سال به ميزان قابل توجهي افزايش مي دهد. |
به گزارش روز سه شنبه ايرنا و به نقل از آسوشيتدپرس، محققان اعلام کرد: از پيش مي دانستيم که غذاهاي پرچرب به ويژه چربي ترانس که موجب انسداد شريان ها مي شود، براي قلب و دور کمر مضر هستند اما اين مطالعه نشان داده است که افرادي که بيشترين ميزان چربي را مصرف مي کردند خطر ابتلا به شايع ترين نوع سکته مغزي در آنها در مقايسه با افرادي که کمترين ميزان چربي را مصرف مي کردند، 44 درصد افزايش مي يافت.
دکتر "کا. هي" متخصص تغذيه از دانشگاه "کاروليناي شمالي" و نويسنده اين مطالعه به عنوان يکي از محققان اين طرح گفته است که گرچه خطر ابتلا به سکته مغزي در زنان در پيش از يائسگي کمتر از مردان هم سن آنها است، اما پس از دوره يائسگي اين خطر افزايش مي يابد.
پزشکان توصيه مي کنند که چربي کمتري در سبد غذايي روزانه گنجانده شود.
دکتر "کا. هي" متخصص تغذيه از دانشگاه "کاروليناي شمالي" و نويسنده اين مطالعه به عنوان يکي از محققان اين طرح گفته است که گرچه خطر ابتلا به سکته مغزي در زنان در پيش از يائسگي کمتر از مردان هم سن آنها است، اما پس از دوره يائسگي اين خطر افزايش مي يابد.
پزشکان توصيه مي کنند که چربي کمتري در سبد غذايي روزانه گنجانده شود.
+ نوشته شده توسط شفا 88/12/12-
|




