تبليغاتX

پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا - شروع زندگي سالم از ميانسالي نيز مفيد است

 

شروع زندگي سالم از ميانسالي نيز مفيد است

 

 تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي

خارجي. علمي. سلامت. ميانسالي

يك تحقيق نشان داد زندگي سالم حتي اگر از ميانسالي شروع شود، ظرف چند سال مي‌تواند خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي و مرگ زودهنگام را كاهش دهد.

 

به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، افراد ميانسالي كه خوردن پنج بار يا بيشتر ميوه و سبزي در روز، ورزش به ميزان حداقل ۲/۵ساعت در هفته، پايين نگاه داشتن وزن و سيگار نكشيدن را شروع كنند، ظرف چهار سال پس از شروع اين برنامه زندگي، خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي را ۳۵درصد و خطر مرگ خود را ۴۰درصد كاهش مي‌دهند.

 

دكتر "دانا كينگ" در دانشگاه پزشكي كاروليناي جنوبي كه راهنماي اين طرح پژوهشي بوده است، گفت افرادي كه يك روش زندگي سالم را برمي‌گزينند، ظرف چهار سال به كساني مي‌رسند كه از ابتدا به همين شيوه زندگي كرده‌اند.

 

البته وي اضافه كرد كه اين بدان معنا نيست كه مردم براي شروع زندگي سالم و درست، بايد تا چهل، پنجاه سالگي صبر كنند. مساله اين است كه ميانسالان بايد بدانند اگر تاكنون زندگي سالمي نداشته‌اند، دير نشده است و با تصحيح روش زندگي مي‌توانند به سرعت نتيجه بگيرند.

 

كينگ و گروه محققانش در نظر داشتند ببينند كساني كه دير به فكر خوردن ميوه و سبزي زياد و راه پيمايي روزانه به مدت ۳۰دقيقه مي‌افتند، مي‌توانند از اين كار نتيجه بگيرند يا نه.

 

اين پژوهشگران در مقاله‌اي كه در مجله پزشكي آمريكا به چاپ رسيد، گفتند در اواخر دهه ۱۹۸۰كه اين تحقيق در مورد حدود ۱۶هزار آمريكايي ۴۵ تا ۶۴ساله انجام شد، فقط ۸/۵درصد از اين افراد هر چهار نكته مورد نظر آنها در مورد زندگي سالم را رعايت مي‌كردند.

 

پس از شروع اين مطالعه، ۸/۴درصد ميانسالان مورد تحقيق، رعايت چهار اصل زندگي سالم را آغاز كردند.

 

۹۸۰نفري كه شيوه زندگيشان را تغيير دادند، به فكر مصرف زياد ميوه وسبزيجات افتادند اما كاستن وزن و رساندن آن به وزن مطلوب، كمترين محبوبيت را بين آنان داشت.

 

اما اين تحقيق نشان داد زماني كه افراد هر چهار اصل سلامتي را رعايت كردند، موارد ابتلاي آنان به بيماري قلبي و مرگ به هر دليل، به شدت كاهش پيدا كرد.

 

اما لازمه رسيدن به اين نتيجه، رعايت هر چهار اصل زندگي سالم بود به صورتي كه رعايت تنها سه اصل، فايده قلبي به دنبال نداشت و از خطر مرگ نيز به ميزان كمتري كاسته شد.

 

با اين‌همه، دكتر نيكلاس ديويس از كالج پزشكي آلبرت اينشتين گفت شيوه‌هاي زندگي سالم هرچه بيشتر باشد، بهتراست.

 

اين گروه تحقيقاتي، سن، جنسيت، نژاد و ديگر عوامل خطر بيماري قلبي‌عروقي را مدنظر قرار دادند اما آناني كه سبك زندگيشان را تغيير دادند برخي عادات ديگرشان را نيز عوض كردند از جمله كمتر كردن مصرف نمك و يا افزايش مصرف كلسيم كه در بهبود وضعيت سلامتي‌شان موثر بود.

 

اين مطالعه نشان داد به ويژه در مردان، سياهپوستان، افرادي با تحصيلات كمتر و درآمد پايين تر و افرادي كه دچار فشارخون بالا يا ديابت هستند، احتمال رعايت دستورالعمل‌هاي مربوط به سلامتي چه در جواني و چه در ميانسالي، كمتر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده توسط شفا 86/02/10- |
عناوین آخرین مطالب ارسالی پایگاه شفا
:: در همه احوال خویشتن یاری رسان دیگران باشید
:: صفر عاشقی
:: صفر عاشقی
:: ورزش‌هایی برای درد كف پا و پاشنه
:: بخور گرم یا بخور سرد؟
:: رشته پرستاري طب سنتي و تغذيه سنتي راه اندازي مي شود
:: روزانه 378 قلب از طپش می‌ایستد
:: صفر عاشقی
:: داروهای گیاهی خروج از انزوا
:: مصرف فيبرهاي خوراكي به كاهش كلسترول خون كمك مي كند
:: احتمال رشد 9 درصدی تعرفه های پزشکی سال 91
:: ابهام در سلامت غذاهای آماده به مصرف موجود در بازار
:: اصلی ترین استراتژی وزارت بهداشت برنامه پزشک خانواده است
:: مجتمع بيمارستاني امام خميني نماد درمان در کشور است
:: 55 درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کنند

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا می باشد

کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

E-MAIL:irshafa@yahoo.com