تبليغاتX

پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا - مصرف مكمل كلسيم در كاهش ترك خوردگي استخوان در سالمندان موثر است

 

مصرف مكمل كلسيم در كاهش ترك خوردگي استخوان در سالمندان موثر است

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

طبق نتايج يك پژوهش كه در مجله انگليسي لاسنت به چاپ رسيده است، مصرف مكمل‌هاي كلسيم مي‌تواند خطر ترك خوردگي‌هاي استخواني را در افراد سالمند تا 24 درصد كاهش دهد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، نتايج اين مطالعه كه بر روي 4500 مرد و زن بالاي سن 50 سالگي بدست آمده، حاكيست؛ حتي وقتي اين افراد دوز كامل تجويز شده اين مكمل استخوان ساز و اغلب همراه با ويتامين D را مصرف نمي‌كردند، باز هم خطر ترك خوردگي استخواني در آنها 12 درصد كاهش يافت.

بنجامين تانگ، محقق دانشگاه وسترن سيدني در گفت وگو با خبرنگار فرانسه در اين باره تصريح كرد: جمعيت زيادي از افراد در گروه سني سالمندان در معرض خطر بالاي شكستگي‌ها يا ترك خوردگي‌هاي استخواني هستند.

وي گفت: در مورد زنان بالاي سن 50 سال از هر 6 زن يك نفر در معرض شكستگي استخواني در نتيجه ابتلا به پوكي استخوان است. پوكي استخوان يك عارضه پيشرونده است كه منجر به تحليل رفتن و تخريب بافت استخواني مي‌شود. در مردان در همين رده سني اين نسبت به كمتر از يك نفر در هر 20 مرد كاهش پيدا مي‌كند.

+ نوشته شده توسط شفا 86/05/08- |
عناوین آخرین مطالب ارسالی پایگاه شفا
:: در همه احوال خویشتن یاری رسان دیگران باشید
:: صفر عاشقی
:: صفر عاشقی
:: صفر عاشقی
:: ورزش‌هایی برای درد كف پا و پاشنه
:: بخور گرم یا بخور سرد؟
:: رشته پرستاري طب سنتي و تغذيه سنتي راه اندازي مي شود
:: روزانه 378 قلب از طپش می‌ایستد
:: صفر عاشقی
:: داروهای گیاهی خروج از انزوا
:: مصرف فيبرهاي خوراكي به كاهش كلسترول خون كمك مي كند
:: احتمال رشد 9 درصدی تعرفه های پزشکی سال 91
:: ابهام در سلامت غذاهای آماده به مصرف موجود در بازار
:: اصلی ترین استراتژی وزارت بهداشت برنامه پزشک خانواده است
:: مجتمع بيمارستاني امام خميني نماد درمان در کشور است

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا می باشد

کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

E-MAIL:irshafa@yahoo.com