تبليغاتX

پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا - سلامتی 17 : آب پرتقال از تشكيل سنگ كليه پيشگيري مي‌كند

 

 

آب پرتقال از تشكيل سنگ كليه پيشگيري مي‌كند


نوشيدن روزانه يك ليوان آب پرتقال بهتر از ساير انواع مركبات در پيشگيري از تشكيل مجدد سنگ كليه موثر است.

محققان مركز پزشكي دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس مي‌گويند بسياري از مردم تصور مي‌كنند آب تمامي مركبات از تشكيل سنگ كليه جلوگيري مي‌كنند. درحالي كه همه مركبات چنين تاثيري ندارند.

پرتقال به علت دارا بودن "سيترات " از تشكيل سنگ كليه جلوگيري كرده و خطر تشكيل سنگ را كاهش مي دهد.

دكتر كلاريتا آدوينا نويسنده اين تحقيق مي‌گويد براي جلوگيري از تشكيل سنگ كليه بايد تغييراتي در تغذيه و شيوه زندگي بيمار داده شود و سيترات پتاسيم افزوده شود. اين ماده ميزان تشكيل سنگ جديد را در كليه بيماران كاهش مي‌دهد.

آب پرتقال نقش مهمي در جلوگيري از تشكيل سنگ كليه دارد و در بيماراني كه بدن آنها تحمل سيترات پتاسيم را ندارد مفيد است.

انواع مركبات به علت دارا بودن "سيترات " از تشكيل سنگ كليه جلوگيري كرده و خطر تشكيل سنگ را كاهش مي دهند.طعم ترش مركبات به خاطر وجود سيترات در آنهاست. ولي محققان آب پرتقال و ليمو را مقايسه كردند و دريافتند آب پرتقال تاثير بيشتري در كاهش خطر تشكيل سنگ جديد در كليه دارد.

مشروح اين مطالعه بطور آنلاين در دسترس است و قرار است در شماره ???? اكتبر مجله ?CLINICAL JOURNAL OF THE AMERICAN SOCIETY OF NEPHROLOGY? منتشر شود.

+ نوشته شده توسط شفا 86/02/05- |
عناوین آخرین مطالب ارسالی پایگاه شفا
:: در همه احوال خویشتن یاری رسان دیگران باشید
:: صفر عاشقی
:: صفر عاشقی
:: ورزش‌هایی برای درد كف پا و پاشنه
:: بخور گرم یا بخور سرد؟
:: رشته پرستاري طب سنتي و تغذيه سنتي راه اندازي مي شود
:: روزانه 378 قلب از طپش می‌ایستد
:: صفر عاشقی
:: داروهای گیاهی خروج از انزوا
:: مصرف فيبرهاي خوراكي به كاهش كلسترول خون كمك مي كند
:: احتمال رشد 9 درصدی تعرفه های پزشکی سال 91
:: ابهام در سلامت غذاهای آماده به مصرف موجود در بازار
:: اصلی ترین استراتژی وزارت بهداشت برنامه پزشک خانواده است
:: مجتمع بيمارستاني امام خميني نماد درمان در کشور است
:: 55 درصد هزینه‌های درمان را مردم پرداخت می‌کنند

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به پایگاه اطلاع رسانی پزشکی شفا می باشد

کپی برداری از مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد

E-MAIL:irshafa@yahoo.com